Proxy – czyli jak ominąć filtr na vKontakte.ru i nie tylko

Ostatnimi czasy poznałem wielu ludzi zza wschodniej granicy, wspominając o polskim wybryku natury zwanym „nasza-klasa”, podesłali mi linki do swoich profili na vKontakte.ru i wszystko byłoby piękne gdybym po długim ładowaniu strony nie zobaczył komunikatu „Połączenie zostało zresetowane”, a nóż jest przeciążona jak NK niegdyś – pomyślałem, spróbuję później… jednak dalej to samo…

Bez Proxy - Połączenie zresetowane

Bez Proxy - Połączenie zresetowane


Nadszedł i czas odwiedzin w Moskwie, patrzę, a strona „в контакте” śmiga aż miło… co jest grane? czyżby filtr geolokalizacyjny?;P

Jak ominąć zatem filtr geo?
Jak przeglądać vKontakte z Polski?
Co to Proxy i do czego?

Serwer Proxy – jest to serwer z odpowiednim oprogramowaniem który nawiązuje połączenia z stronami www w naszym imieniu (tak w skrócie i na nasz temat).
Ale po co? – w naszym przypadku aby ukryć nasz prawdziwy adres IP, ukryć że jesteśmy z Polszy;P

A teraz do rzeczy – poradnik opisuje sposób jak ustawić FireFox’a do łączenia przez proxy.

1. Wchodzimy na stronę Open Proxy List i wyszukujemy w przypadku vKontakte jakiś Rosyjski serwer proxy… lub korzystamy z mojego sprawdzonego, IP: „82.114.82.67” Port: „3128” (może już nie działać w momencie gdy czytasz ten post).

Lista serwerów proxy

Lista serwerów proxy

2. Wybieramy teraz menu „Narzędzia”, a następnie „Opcje” – otworzy nam się ładne okienko z ustawieniami FireFox’a… Wybieramy w nim „Zaawansowane”, z podmenu wybieramy „Sieć”, a w sekcji „Połączenie” klikamy na „Ustawienia”.

Ustawienia FireFox

Ustawienia FireFox

3. W oknie „Ustawień Połączenia” zaznaczamy „Ręczną konfigurację serwerów proxy” i wprowadzamy w polu „Serwer proxy HTTP” dane serwera Rosyjskiego wcześniej wyszukanego na liście proxy.
Zaznaczamy także „Użyj tego serwera proxy dla wszystkich protokołów”.
Teraz możemy już pozatwierdzać wprowadzone dane przez kliknięcie „OK”😉

Ustawienia Połączenia

Ustawienia Połączenia

4. Możemy już przeglądać vKontakte.ru i utrzymywać stały kontakt ze znajomymi;)
Jeśli nadal Ci nie działa, wróć do kroku numer 1 i wyszukaj inny serwer proxy.

Portal vKontakte.ru

Portal vKontakte.ru

5. Po skończonej zabawie możemy wrócić do ustawienia „Bez serwera proxy”😉

13 komentarzy

  1. Stary, dzieki za pomoc, to dziala!

  2. Czy jest to bezpieczne………?????
    Czy komputer i internet będzie sprawnie działaw….na innych…stronach?????
    Jak zrobie to czy niezablokuje mi się wszystko??

    • Nie jest to do końca bezpieczne, dlatego też lepiej używać takiego połączenia tylko w wyjątkowych okolicznościach jak ta, gdzie jest to chyba jedyna metoda aby uzyskać dostęp do vkontakte;)

  3. Witam

    Kurcze nie wiem co się dzieje a specjalistą nie jestem. Prosze o pomoc:
    Wczoraj wchodziłem na vkontakte po modyfikacjach jakie tu przedstawiono. Dzis niestety nic nie działa. Sprawdziłem juz wszystkie dostępne tam serwery i przeglądarki firefox, IE, i Opera. Brak jakiegokolwiek odzewu ze strony vkontakte.
    Prosze o info co to może być . Może trzeba poprostu swoje odczekać i w końcu będzie dostęp??????

    Pozdrawiam
    pee_ter

  4. Witam ponownie

    Troche poszukałem i sam znalazłem odpowiedź

    http://www.eng.tatar-inform.ru/news/2009/12/11/27622/

    Pozdrawiam

    • Taa, zgodnie z tym co tam piszą strona padła atakiem DDoS – ktoś chyba za tą stroną nie przepada:/

  5. proszę mi powiedzieć co ja mam robić w takim przypadku THIS IS NOT VKONTAKTE AND NOT VK SITE., to mi wybija kiedy wchodzę na tą stronę,.jestem tam zarejestrowany od dawna. dziewczyna czeka i taka lipa!!!!!!

    • Powiem szczerze że nie wiem o co chodzi, ja wbijam ostatnio przez proxy „212.44.145.21” port „80” i wszystko śmiga😉 może to o czym piszesz było związane z atakiem na VK i padem site’a?!

      • dzięki za radę ale to nadal nie działa. (może to o czym piszesz było związane z atakiem na VK i padem site’a?!) więc co ja mam robić, może ponownie zarejestrować się

  6. Jak poradził meloniq – wszystko działa. Ale rządają teraz wysłac sms z podtwierdzeniem tożsamosci, Z Polski to niemożliwe. Ciekawe, dla czego Polskę blokują?
    VKontakte nie działa, choć na rosyjskim adresie mam zaproszenie do tej strony. Głupio. Kto chce, może zarejestrować się na mail.ru. Tam wszystko darmo i działa. Pozdrawiam!

    • Witam, to nie chodzi o to że blokują Polskę bo na Polskich użytkownikach Pawłowi zależy ( przykładem mogą być chociaż częste konkursy na zapraszanie Polaków, czy PL wersja językowa;) )… strona używa jednak do filtrowania najprawdopodobniej ogólnej „black listy spamerskich adresów ip” na której znajduje się prawie cała sieć naszej kochanej TePsy:/ o sms’ach się na razie nie wypowiadam, pierwsze słyszę, ale sprawdzę wkrótce;)

  7. Dzisiaj wbijałem o 6 i działało, a teraz już nie:/ Cały czas pokazuje komunikat “Połączenie zostało zresetowane”…
    Z tym proxy też nie idzie…. Z jakiego Portu korzystacie?

  8. Jak mozna usunąć pofil na vkontakte? NIe mogę tego znaleźć


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Skomentuj

