Usuwanie simlock’a z modemu Huawei E220 za darmo

Czy można zdjąć simlocka z modemu Huawei E220?
Jak usunąć blokadę simlock z tego modemu?
Czy można usunąć ją za darmo?

Takie pytania kłębiły się dziś po mojej głowie gdy dostałem telefon o delegacji, a że posiadam modem Huawei E220 który pozostał mi jeszcze z czasów pobytu w Irlandii i abonamentu w sieci „O2″, postanowiłem go wykorzystać wraz z kartą SIM w polskiej sieci „Play” i… udało się bez większych problemów;)
Poniżej „krok po kroku” opiszę jak tego dokonać za darmo;)
Opisywana metoda działa ponoć z każdym operatorem komórkowym, a jakby inaczej.

1. Pobieramy zestaw programów (E220Update_11.117.10.00.00.B268.exe, E220_SimLock_UnLock.exe, Hex Edytor, QMAT) który znajduje się tutaj. Rozpakowujemy archiwum. Instalujemy „Free Hex Editor Neo”, aby później nie zawracać sobie już tym głowy, a mieć pod ręką gotowy program do użycia. Reszta programów nie wymaga instalacji.
2. Podłączamy nasz modem bez karty SIM. Jeśli pojawi się okno programu operatora od łączenia z netem to zamykamy.

Huawei E220 Krok 2

Huawei E220 Krok 2

3. Uruchamiamy program „E220Update_11.117.10.00.00.B268.exe”, akceptujemy licencję (I accept the agreement), w następnym okienku gdy nasz modem zostanie poprawnie rozpoznany klikamy anuluj „Cancel”. Nie uaktualniamy firmware modemu! (no chyba że chcemy to możemy to zrobić później) Zabieg ten miał tylko na celu odblokowanie dostępu do pamięci/części softu w modemie.

Huawei E220 Krok 3

Huawei E220 Krok 3


4. Uruchamiamy program „QMAT” (katalog qmat, plik qmat.exe), z menu wybieramy „Hardware Forensics”, następnie „Use Mobile Ports”.

Huawei E220 Krok 4 a

Huawei E220 Krok 4 a

W nowym oknie z menu rozwijanego „Serial Com Port” wybieramy nasz do którego jest podłączony modem z dopiskiem „3G only” na końcu.
Następnie klikamy „Send”, aby sprawdzić połączenie – u dołu powinien się pojawić komunikat „command successful send”

Huawei E220 Krok 4b

Huawei E220 Krok 4b

5. Następnie ustawiamy „Read EFS” w sekcji „Diag Functions” i klikamy na przycisk „Lets go”, po czym zapisujemy gdzieś na dysku pod nazwą „efs.bin”.

Huawei E220 Krok 5

Huawei E220 Krok 5

6. Otwieramy zapisany przed chwilą plik używając Hex Edytora

Huawei E220 Krok 6a

Huawei E220 Krok 6a

Następnie z menu „Edit” wybieramy „Find” i wyszukujemy ciąg znaków „53 64 2c 00″

Huawei E220 Krok 6b

Huawei E220 Krok 6b

Gdy program odnajdzie wyszukiwaną frazę, w prawej kolumnie poniżej znaków „..sd,…4438n” zobaczysz swój kod pozwalający na zdjęcie blokady simlock z modemu.

Huawei E220 Krok 6c

Huawei E220 Krok 6c

7. Teraz nie pozostaje nam już nic innego jak uruchomienie programu „E220_SimLock_UnLock.exe” i przepisaniu kodu odczytanego w Hex Edytorze zatwierdzając przyciskiem „OK” (jakby ktoś zapomniał ze szczęścia;P).

Huawei E220 Krok 7

Huawei E220 Krok 7

8. Krok ósmy i zarazem ostatni nawiązuje w sumie tylko do testu. Odłączamy modem, umieszczamy w nim kartę SIM naszego dostawcy internetu, po czym podłączamy. Jeśli cały proces przebiegł bez problemów, zobaczymy takie piękne okienko jak na zrzucie ekranu poniżej;).

Huawei E220 Krok 8

Huawei E220 Krok 8

Jeśli nie czujesz się na siłach aby wykonać to samemu, a jesteś z okolic Oświęcimia lub Bielska-Białej… wbijaj do działu Kontakt i pisz na maila;)
Możliwe jest również wysłanie do nas modemu po uzgodnieniu telefonicznym;)
Koszt 36,60 (z VAT) + 8zł wysyłka

About these ads

34 komentarzy

  1. Udało się za pierwszym razem. Dzięki :)

  2. Cze moglbys mi pomoc bo za chiny nei moge znalesc tego kodu :(

    tu jest screen po wpisaniu twojego kodu

    a tu jest zipek z plikiem binarnym mojego softu

    http://www.eupload.pl/pfiles/7183/efs.zip

    bede wdzieczny za pomoc ;)))

  3. Admin pomozesz ? ?? daj znac

    pozdrawiam

    • Spoko, ale później, bo busy… najprawdopodobniej będziesz musiał raz jeszcze wygenerować ten plik efs.bin, bo coś za duży Ci on wyszedł, powinien mieć ok 1mb

  4. Jak za duzy ? no taki mi zaladowal zgrywalem go z softu najnowszego moze dlatego stabilnego ???

  5. Admin taki mi za kazdym razem generuje ten programik :( pomozesz czy nie daj znac ???

    bo nie mam sieci hehe

    bede wdzieczny :)

  6. do kolegi, który podesłał print screeny – nie masz sim-locka. po prostu zaktualizuj swoje oprogramowanie w modemie i postaraj się o aplikację Mobile Partner – to jest program do łączenia z siecią.

  7. Sim lock złamany :) wszystko ok speawdzalem na plusie i pop moge wysylac smsy ale nie połączy mnie z netem bo mam soft z ery
    jaki wgrać soft zeby łączyc się z wszystkimi sieciami

    • Nie pamiętam dokładnie co trzeba było jeszcze zmienić, ale znajdziesz to w ustawieniach aby działało pod daną siecią ;)
      Settings –> Network Connection Settings
      i tam bodajże chodziło o zmianę APN i Authentification Number pod konkretnego operatora;)

  8. zgadza sie wpisałem ustawienia z orange i działa ;)

  9. Witam, mam problem ponieważ po kliknięciu Read EFS wyskakuje mi monit: The phone is not responded. Maybe another software is blocking the port. Czy wie ktoś co z tym zrobić? nie mogę zdjąć simlocka z tego modemu :(

    • Proszę sprawdzić czy jest ustawiony poprawny port, lub czy nie jest uruchomiony program operatora do łączenia z netem.

      • Port ustawiony według instrukcji, a program mobile connect wyłączony. ;(

    • poradziles sobie z tym problemem bo ja mam ten sam problem i nie wiem czemu wszystko mam powylacane a mimo wszystko ciagle to samo mi wyskakuje The phone is not responded. Maybe another software is blocking the port.

      • ok poszlo ale przez pomylke aktualizacje zrobilem do E220Update_11.117.10.00.00.B268.exe a nie zapisalem jaka mialem wczesniejsza wersje.mozna jakos cofnac do poprzedniej wersji? bo nie moge w hex znalesc 53 64 2c 00

      • Jeśli nie można znaleźć podanego ciągu znaków to:
        1) Brak simlock’a,
        2) Źle zgrana pamięć

      • znalazlem jeszcze E220Update_11.117.10.02.00.B268.exe i jego sproboje wgrac. bo jak wkladam karte sim to wyswetla mi sie komunikat sprawdz karte sim

      • aha a do czego to sluzy dashboard: UTPS11.002.03.16.03.B266 ??

      • mozesz mi powiedziec czemu po pomyslnym zainstalowaniu aktualizacji wyswietla sie komunikat zebym sprawdzil karte sim a jest dobrze wlozona.modem wykrywa itp ale karty iplusa nie chce i z play tez nie.nie mam pojecia juz czemu.Dzieki za odp z gory pozdro

    • musisz zmienić com na 3g interface. przyjżyj się zdjęciom. w opisie nie ma nic o tym

  10. Dzięki Melonik za ten program i wskazówki. Wszystko zadziałało jak trzeba,choć trochę się wpierw pomęczyłem :) , ale efekt końcowy był istną satysfakcją.
    Pozdrawiam

  11. bo nie ma chyba roznicy jaki system posiadam…win7 32

  12. Jeśli nie można znaleźć podanego ciągu znaków to wpisać tylko 5364, u mnie dopiero tak zadziałało.

  13. A moge wgrac nowszy sof E220Update_11.313.02.00.01.B268 i tak samo nalezy robic dalej i te same liczby wpisywac w hex?

    • Raczej tak, program ten (aktualizacja) jest używana do odblokowywania pamięci i kolejne „łatki” powinny zadziałać tak samo jak i ta.

  14. Bo na poczatku robilem tak jak ty opisales na stronce wszystko jest oprocz kodu.Wpisywalem 53 64 2c 00 i obok byl „..sd,…4438n” ale kodu pod nim nie bylo ;/ wiec postanowilem wgrac nowszy soft i np 53 64 2c 00 nie znajduje ale za to znajduje 53 64 1c 00 ale i tak nie ma kodu a napewno jest simlock. Soft tez dobrze zainstalowany.Wczesniej mi sie udalo sciagnac na innym kompie ale z tym samym systemem operacyjnym .Moze sie domyslasz co moze byc jeszcze nie tak?

    • Szczerze to nie wiem co Ci poradzić, na modemach z których zdejmowałem simlock’a nigdy nie było odskoczni od tego tutka:|

  15. Witam mam problem z krokiem 5 nie zapisuje mi pliku pod tą nazwą „efs.bin” tylko wyskakuje mi informacja „Phone does not respond. Maybe another software is blocking the port.” i nie wiem co dalej

    • Proszę sprawdzić poprawność wykonywania kroków 2 i 3.

      • wykonałem wszystko jeszcze raz i jakoś wyszło. Teraz mam problem, Hex Editor nie może znaleźć tego ciągu znaków 53 64 2c 00 wyskakuje info „A pattern was not found”

  16. znalazłem coś takiego (link usunięty) po podaniu numeru IMEI podało mi dwa kody jeden simlock drugi flash. chwile pózniej nie bylo juz simlocka

    • Proszę przeczytać 2 razy przed publikacją wprowadzających w błąd komentarzy, kalkulator z podanego linku, jak i inne nie działają z modelem E220.

  17. Bardzo dobry artykuł,zrozumiały dla laików.Tylko po co za to płacić skoro wszystko jest za darmo w internecie?

    • Niektórzy nie potrafią sobie zainstalować nawet gadu-gadu, więc punkty/usługi zdejmowania simlocków są jak najbardziej na miejscu;)


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Dodaj komentarz

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

Obserwuj

Otrzymuj każdy nowy wpis na swoją skrzynkę e-mail.